Opublikowano:

Koronawirus… Jak trenować i nie dać się zwariować ?

Trening czy kwarantanna ? Jak podejść do treningu, kiedy powinniśmy zachować zdrowy rozsądek i dostosować się do aktualnej sytuacji czyli pandemii w naszym kraju.

Pewnie wielu z Was zastanawia się, bądź w najbliższym czasie zacznie mocno rozważać czy aby na pewno powinniśmy uprawiać sport na świeżym powietrzu ? 

Eksperci mówią jasno. W aktualnej sytuacji kryzysowej nie ma przeciwwskazań abyśmy nie wychodzili na trening na świeżym powietrzu, czy na spacer. Jak wiemy, to właśnie regularne ćwiczenia wspomagają nasz układ odpornościowy i poprawiają zwalczanie infekcji i chorób. Warto abyśmy wystrzegali się skupisk ludzi, treningów grupowych i spotkań towarzyskich, ćwiczmy po prostu sami, bądź z osobami z którymi przebywamy na co dzień.

Co z ćwiczeniami siłowymi ?

Unikajmy siłowni plenerowych. Jak wiemy, wiele osób z nich korzysta, a część z nich może potencjalnie roznosić zarazki i wirusy. Znakomitym rozwiązaniem będzie pozostanie w domu, bądź w ogrodzie i solidne potrenowanie na macie. Uwierzcie mi, że to właśnie ćwiczenia z ciężarem własnego ciała dają solidny wycisk. W dobie internetu wystarczy przez kilka minut poklikać na klawiaturze i youtube zasypie nas całą gamą różnych ćwiczeń, które z łatwością wykonamy sami. Wiele klubów fitness, czy szkół jogi prowadzi aktualnie tzw. live’y i zupełnie za darmo można odbyć trening z instruktorem. Dbajmy o siebie i ćwiczmy w domu !

Co jeszcze można zrobić ?

Rower w zaciszu domowym. Rower jest znakomitym elementem treningowym i uzupełnieniem biegania. Tutaj niestety nie każdy będzie mógł skorzystać z tego przywileju, bo po pierwsze musimy wejść w posiadanie dwukołowca, a po drugie potrzebujemy do tego tanga niezbędny element treningowy jakim jest trenażer. Dobry sprzęt można już nabyć za ok 1000 zł, a używany nawet za 500 zł. Uwierzcie mi, ułatwia to pracę, a filmy na netflixie same się nie obejrzą 😉

Źle się czujemy, łapie nas przeziębienie ? Może to koronawirus ?

Nie panikujmy. Osobiście mam złotą zasadę do której się stosuje. Łapie mnie katarek to idę na solidny trening aby go szybko wyeliminować. W obecnej sytuacji, gdy poczujemy jakiekolwiek symptomy choroby, bądź przeziębienia, zostańmy w domu. Nie ryzykujmy i nie narażajmy siebie, a przede wszystkim obcych osób i naszych bliskich.

Podsumowując

Trenujmy, ale zachowajmy wszelką ostrożność. Unikajmy tłumów i treningów grupowych. Nie dajmy się zwariować, to czas abyśmy uciekli do lasu i potrenowali w ciszy i spokoju.

Autor

Jarek Czuba