Opublikowano:

Kilian Jornet, odżywianie podczas wielogodzinnych wyzwań.

Musimy przyznac, że jesteśmy bardzo dumni, gdy jeden z najlepszych sportowcow na świecie zaopatruje się w Nasze produkty i używa ich jako kluczowego elementu strategii żywieniowej.


Jesteśmy na dobrej drodze i nabieramy świadomości, że opracowany system Mountain Fuel nie tylko wspiera najlepszych, ale ma znaczący wpływ na wynik osiąganego sukcesu.

Rupert Bonington

Kilian Jornet jest znany z tego że ogranicza spożycie wody  i pożywienia do minimum podczas zawodów. Powodem skromnej diety młodego katalończyka jest to, że cierpi on z powodu nudności i rozstroju żołądka podczas długiego wzmożonego wysiłku. Kto doświadczył podobnych problemów, ten wie jak dolegliwości żołądkowe mogą pokrzyżować plany startowe.

Matti Bernitz/Lymbus

Wyzwanie, z którym zmierzył się ostatnio Kilan polegało na podejściach i zjazdach na nartach po tej samej trasie w pętli. Utalentowany Hiszpan znany przede wszystkim z biegów górskich pokonywał kolejne metry w górę i w dół przez 24 godziny. Nie lada wyczynem było utrzymanie odpowiedniego i stałego tempa, a jeszcze trudniejszym wyzwaniem odżywianie i regularne nawadnianie organizmu.

Dlaczego Kilian postawił na Mountain Fuel ?

“… Pierwszy raz spotkałem się z Kilianem po tym, jak z powodzeniem ukończył Bob Graham Challenge w Lake District i właśnie wtedy rozmawialiśmy o problemach jakie mu doskwierają podczas wyścigów …” Opowiada Rupert Bonignton – współtwórca marki

Często współpracujemy z wieloma sportowcami i wspieramy ich. Kilian Jornet sam zdecydował się na system Mountain Fuel i przyznamy szczerze, że nawet nie skorzystał z obniżki cenowej, którą mu zaproponowaliśmy.

Dość szybko odkrył, że  jego organizm przyswaja Sports Jelly i nie powoduje żadnych problemów żołądkowych. Zaczął również doceniać walory Ultimate Recovery, odżywki regeneracyjnej.

Po tym, jak z powodzeniem stosował żele Mountain Fuel w sezonie letnim, utalentowany Katalończyk zapragnął znaleźć system, na którym mógłby bazować podczas wielogodzinnych zawodów, a 24-godzinny test wysokości był doskonałym sprawdzianem.

Strategia żywieniowa:

Matti Bernitz/Lymbus

Zalożeniem było przyjąć około 250 kcal na godzinę. Po godzinie wysiłku Kilian przyjmował Sports Jelly, oraz Spring Energy co 30 minut. Podczas jednej pętli zabierał ze sobą 3-4 żele używając na przemian Mountain Fuel Sports Jelly i żele Spring Energy.

Po ponad 10 godzinach organizm potrzebował zmiany z galaretek i żeli (wyłącznie z perspektywy smaku i tekstury) na kawałek pizzy. W ciągu  następnych 4 godzin spożył także  niewielką porcję sera, kanapkę i okazjonalne biszkopty, by następnie powrócić do kombinacji żeli Mountain Fuel Sports Jelly/Spring Energy. W ciągu 24 godzin Kilian zatrzymywał się dwukrotnie na 10 minut, aby spożyć produkty stałe tj. Kawałek pizzy, puree ziemniaczane, makaron i gorącą kawę z Mountain Fuel Ultimate Recovery. Zmieniał także strój narciarski i chwilę odetchnął. Po niespełna 20 godzinach napierania do diety drzucił tabliczkę czekolady, której zjadał kawałek (10g) co 30 minut, łącząc ją na przemian z żelami. W sumie Kilian zjadł 5500-6000 kalorii w ciągu 24 godzin. Nawadniał się wodą, a także syropem z jagód rozcieńczonym z wodą. Około 1 litr na 3 godziny, pijąc małe łyki co 15 minut.

Jak to wygląda w liczbach ?

W ciągu 24 godzin Kilian był w stanie utrzymać tempo 978,8 m/h. Równo co 30 minut zatrzymywał się aby odetchnąć prze chwilę. Potrzebne były tylko cztery postoje na oddanie moczu i zero postojów na tak zwana ‘dwójkę’, co  pomogło zaoszczędzić czas. W ciągu 24 godzin osiągnął 23858 metrów w pionie.

Matti Bernitz/Lymbus

Tak oszałamiające statystyki, stają się dowodem na to, że można osiągnąć wiele gdy stosujemy odpowiednio zbalansowany system żywieniowy.

Czy moglibyśmy wziąć na siebie elementy strategii utalentowanego katalończyka i zastosować do naszych własnych metod?

Czego możemy się nauczyć z testu żywieniowego Kiliana?

Na te pytania odpowiemy Wam wkrótce w oddzielnym artykule.